+1

Skriva vill jag, men orden infinner sig inte riktigt. Bloggen har inte varit en del av mitt liv på så himla lång tid – två år, herregud. Jag har glömt hur man formulerar sig i skrift. Och hur redogör man ens för två år av sitt liv på ett vettigt sätt?

Det största, viktigaste och mest uppenbara som har skett sedan sist är att vår familj har berikats med ytterligare en fantastisk individ. I början av september förra året, ganska exakt tre år efter sin storebror, kom lilla L till världen. Hon föddes med segerhuva och förlossningen efterföljdes av panik i kubik då jag började störtblöda. Jag skrek konstant (förutom när jag svimmade av) och var helt övertygad om att jag skulle dö. Det gjorde jag som ni märker inte, tack och lov, men det var en fruktansvärd upplevelse som har gjort mig väldigt rädd för att föda fler barn.

L är mer vild än tam och hugger bokstavligen mot en när hon blir arg. Bättre blir det inte.

Ja ja, vi börjar väl med det.

Kommentera

